| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
|
| Auteur |
Bericht |
ayreonfreak Site Admin

|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 11:28 am Onderwerp: Welke sites gebruik je om info te winnen over Progrock? |
|
|
Ik ben benieuwd welke sites iedereen nog meer raadpleegt naast www.progwereld.org. Zijn er bijvoorbeeld Engelstalige sites die jullie lezen, of ook sites die zijdelings te maken hebben met het genre?
Of wat is gewoon een goede informatieve site over muziek, wellicht zijn er blogs die je veelvuldig bezoekt?
Laat het ons weten! _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
maddox Prog Professor

|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 9:12 pm Onderwerp: |
|
|
Over het algemeen maar twee:
DPRP (Dutch Progresive Rock Page) en Progwereld.
Bezoek ook wel 's (engelse) sites als Ytsejam.com en Progressive World.net maar kom daar niet zo vaak. _________________ Captain's log, supplemental...
"It's me captain, but not as we know it."
Bananosaurus Rex |
|
| Naar boven |
|
 |
Sebas "Neo"
|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 9:14 pm Onderwerp: |
|
|
| Voor de pure feiten als line-up, jaar van uitgave, en tracklist, ga ik meestal eerst naar Wikipedia. Niet echt een prog-site, toch best handig. |
|
| Naar boven |
|
 |
maddox Prog Professor

|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 9:25 pm Onderwerp: |
|
|
| Sebas schreef: | | Voor de pure feiten als line-up, jaar van uitgave, en tracklist, ga ik meestal eerst naar Wikipedia. Niet echt een prog-site, toch best handig. |
Niet echt of echt niet?  _________________ Captain's log, supplemental...
"It's me captain, but not as we know it."
Bananosaurus Rex |
|
| Naar boven |
|
 |
Sebas "Neo"
|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 9:27 pm Onderwerp: |
|
|
Ach, als je de definitie van progressief erbij gaat nemen toch wel, aangezien de wiki constant aangepast wordt, en dus een continu veranderende, vooruitstrevende, en ergo progressieve site is.  |
|
| Naar boven |
|
 |
FerrariRob Prog expert

Geregistreerd op: 16-4-2008 Berichten: 1342 Woonplaats: Ergens in het verre oosten
|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 9:28 pm Onderwerp: |
|
|
| maddox schreef: | Over het algemeen maar twee:
DPRP (Dutch Progresive Rock Page) en Progwereld. |
Daar heb ik niks aan toe te voegen...  _________________ ~ It's not just music. It's an adventure! ~
RobLigtenberg.NL |
|
| Naar boven |
|
 |
ChrisX Prog user

|
Geplaatst: zo mei 04, 2008 7:56 pm Onderwerp: |
|
|
Het kost wat moeite om door te krijgen wat er wel en wat er niet toe doet maar www.progressiveears.com is een internationaal forum dat ik echt elke dag in de gaten houd. Ik zeg dan wel internationaal en er komen ook veel mensen van over de hele wereld maar de meerderheid is overigens wel Amerikaans en die hebben wel iets andere ideeen / gezichtspunten als het gaat over prog. Maar verdorie, als er ook echt belangrijk nieuws is dan staat het daar er wel als eerste op zo'n beetje. _________________ Christian Bekhuis
"Remember what's been given, not taken away" - Echolyn |
|
| Naar boven |
|
 |
sunhillow Progwereldcrew

|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 12:04 am Onderwerp: |
|
|
Ik check - net als collega Christian Bekhuis - ook vaak Progressive Ears, en ook altijd wel DPRP. Om wat ouder en essentieel werk te leren kennen gebruikte ik vaak www.vintageprog.com , maar inmiddels ken ik alles daarvan wel zo'n beetje. Ja, gedownload, maar daardóór ook veel gekocht.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Hompie Dompie "New Progger"

|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 9:35 pm Onderwerp: |
|
|
Naast progwereld (natuurlijk ) raadpleeg ik ook vaak de http://www.babyblaue-seiten.de. Moet je wel ein bisschen Deutsch lesen können. Het is eigenlijk de progwereld van onze oosterburen, alleen komen daar dagelijks wel wat nieuwe recensies bij.
Een andere duitse site is www.ragazzi-music.de waar niet zoveel, maar wel kwalitatief goede besprekingen staan im algemeinnen. |
|
| Naar boven |
|
 |
7of9 Prog user
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 10:00 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik gebruik vaak www.allmusic.com Op deze site vind je heel veel informatie over allerlei bands (dus niet alleen prog). Heel handig als je bijv. wilt weten hoeveel CDs een band gemaakt heeft of wanneer een bepaalde CD is uitgebracht enz. |
|
| Naar boven |
|
 |
PH "Neo"

|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 10:15 pm Onderwerp: |
|
|
Naast Progwereld (waar ik met plezier de recensies van lees) maak ik ook gebruik van ProgArchives. Het voordeel hiervan is dat je veel muziek kunt beluisteren.
Myspace wordt voor dezelfde reden ook wel eens door mij gebruikt.
Verder het forum van Arena waar ik veel met (on)gelijkgestemden debatteer en (dus) ook veel goeie aanbevelingen heb gekregen.
DPRP ook wel.
Maar het is toch vooral The Shattered Room (Arena forum).
Ahem... dat was trouwens geen reclame hoor.
-Paco |
|
| Naar boven |
|
 |
PH "Neo"

|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 10:26 pm Onderwerp: |
|
|
Musicmeter.nl is ook wel grappig overigens.
Niet dat het voor mij doorslaggevend is, maar het is wel leuk om al die reacties te lezen.
Veelal zijn de wat minder bekende progjuweeltjes hier niet te vinden overigens. |
|
| Naar boven |
|
 |
Fart of Fifth "New Progger"

|
Geplaatst: do mei 15, 2008 8:04 am Onderwerp: |
|
|
Buiten de al genoemde site maak ik ook nog gebruik van:
http://www.progarchives.com/
http://www.planetmellotron.com/
De laatste is, zoals het webadres al doet vermoeden, een ode aan de mellotron, waarin alle albums waar een mellotron op voor komt worden besproken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Casper Progwereldcrew
|
Geplaatst: do mei 15, 2008 9:22 am Onderwerp: |
|
|
| 7of9 schreef: | | Ik gebruik vaak www.allmusic.com Op deze site vind je heel veel informatie over allerlei bands (dus niet alleen prog). Heel handig als je bijv. wilt weten hoeveel CDs een band gemaakt heeft of wanneer een bepaalde CD is uitgebracht enz. |
Hier kwam ik vroeger wel vaak, maar tegenwoordig niet meer zo. Dat de site steeds logger geworden is, heeft daar zonder meer mee te maken, maar het voordeel (de enorme breedte) van de site, werkt de diepgang wel wat tegen. Wat de feitjes (discografieën enzo) betreft: het is wel een Amerikaanse site, dus als lokale en Amerikaanse releasedata uit elkaar lopen (wat in ons aller favoriete genre nu eenmaal nog wel eens het geval is), lees je daar de Amerikaanse versie.
Niettemin is het in zijn soort wel een van de beste sites. |
|
| Naar boven |
|
 |
Fart of Fifth "New Progger"

|
Geplaatst: do mei 15, 2008 9:38 am Onderwerp: |
|
|
| Voor discografieën is http://rateyourmusic.com/ ook heel handig. Liefhebbers van bootlegs, promo's en fanclubcd's kunnen zich hier tegoed doen aan informatie. |
|
| Naar boven |
|
 |
Eddy Prog user

|
Geplaatst: do mei 15, 2008 9:15 pm Onderwerp: |
|
|
Natuurlijk DPRP en pogwereld maar ook deze:
http://www.prog-nose.org
Belgische site.
Edwin. _________________ Progressieve rockers kunnen erg conservatief zijn!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
floki "New Progger"
|
Geplaatst: do mei 15, 2008 9:43 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik vind Prog-nose niet meer interessant nadat ze site "vernieuwd" hebben. Sinds die tijd kijk ik er niet veel meer op. Voor mij DPRP en Progwereld. Dat geeft mij voldoende info om voldoende op de hoogte te zijn van de "grotere" progbands. Binnen die sites heb ik alleen aandacht voor het nieuws en de recensies. De concertverslagen waar ik niet bij ben geweest lees ik niet. En lijstjes zijn niet meer(!) aan mij besteed. |
|
| Naar boven |
|
 |
rockosaurus "Neo"

|
Geplaatst: do mei 15, 2008 10:32 pm Onderwerp: ProGGnosis |
|
|
Ik mis nog ProGGnosis: http://user190176.wx17.registeredsite.com/main.asp
een zeer uitgebreide site annex database met reviews, bio's, discografieën. Bevat ook veel (proggerelateerde) fusion.
Een aanrader ! _________________ Rock-O-Saurus, Méér dan 40 jaar classic & progressive rock op je lokale radio (loesfm).... |
|
| Naar boven |
|
 |
Omnivoor Prog priest
|
Geplaatst: do mei 15, 2008 10:39 pm Onderwerp: |
|
|
| Prog-nose voor een tijdje terug maar is, zoals al is gezegd, niet meer war het is geweest |
|
| Naar boven |
|
 |
Mario Prog priest

|
|
| Naar boven |
|
 |
|