| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
|
| Auteur |
Bericht |
Mario Prog priest

|
Geplaatst: za sep 12, 2009 7:34 pm Onderwerp: |
|
|
Jammer, geen postpakket vandaag
"Waiting... for the day when I will crawl away" |
|
| Naar boven |
|
 |
porcupine "New Progger"
|
Geplaatst: ma sep 14, 2009 11:27 am Onderwerp: |
|
|
| Ik ben erg onder de indruk van The incident.Het is weer een meesterwerkje.Ik vind het nummer the incident zelf minder....is niet mijn ding..maar de rest zijn stuk voor stuk briljante nummers..Steven wilson heeft het weer geflikt.............. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mario Prog priest

|
Geplaatst: wo sep 16, 2009 9:56 pm Onderwerp: |
|
|
De Limited Editon pakket is binnen. Ziet er geweldig uit.
Nu een rustig moment vinden om de CD in zijn geheel in 5.1 te gaan luisteren  |
|
| Naar boven |
|
 |
Pink Prog Diamond

|
Geplaatst: wo sep 16, 2009 9:59 pm Onderwerp: |
|
|
| Mario schreef: | De Limited Editon pakket is binnen. Ziet er geweldig uit.
Nu een rustig moment vinden om de CD in zijn geheel in 5.1 te gaan luisteren  |
Heeft u een 5.1 koptelefoon
Geniet ervan Mario ik vond de Limited edition iets te duur maar begrijp dat het voor de echte fan een mooi hebbedingetje is... _________________ Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid. - Frank Zappa |
|
| Naar boven |
|
 |
Mario Prog priest

|
Geplaatst: wo sep 16, 2009 10:07 pm Onderwerp: |
|
|
| Pink schreef: |
|
Neen
Maar daarom ook wachten tot de buren weg zijn en ik de versterker vol open kan zetten !!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Pink Prog Diamond

|
Geplaatst: wo sep 16, 2009 10:11 pm Onderwerp: |
|
|
| Mario schreef: | | Pink schreef: |
|
Neen
Maar daarom ook wachten tot de buren weg zijn en ik de versterker vol open kan zetten !!! |
Gewoon open zetten, als ze blijven weet je vanzelf wat hun smaak is  _________________ Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid. - Frank Zappa |
|
| Naar boven |
|
 |
Mario Prog priest

|
Geplaatst: do sep 17, 2009 9:51 pm Onderwerp: |
|
|
Zojuist het album beluisterd in wederom geweldig geproduceerde DTS 5.1 mix. Een album komt op deze manier nog beter tot zijn recht.
Ik kan nog niet helemaal bepalen of dit het beste werk is van Steven Wilson, maar het komt zeker erg dicht bij.
Van Seargent (typo in boek ) Pepper, Manic Depression, Pink Floyd's Animals en Momentary Lapse tot invloeden van zijn eigen albums Insurgentes, Deadwing en alle andere PT albums is dit de oversteigende trap. "The student exceeds the Master"
Ik begin nu ook de reviews en interviews te lezen, ik wou eerst onbevangen dit album voor een eerste keer horen.
De review van Ed Sander van DPRP komt heel dicht in de buurt van mijn mening (ik zou het wat hoger raten!).
Vreemd dat nergens de invloed van het solo album Insurgentes genoemd wordt. Ik ontdek dat toch op meerdere plaatsen, met name het meesterwerk "Bonnie The Cat" (misschien wel het beste nummer van het album, of is dat toch "Times Flies" )
Ook de invloed van hun (tot nu toe) beste album "Fear of a Blank Planet" is voor mij duidelijk hoorbaar, met name op "Octane Twisted" en "Circle of Manias". Dus degene die dat album niets vonden en dit album ineens top, moeten nog maar eens naar FoaBP luisteren.
Goed dit is mijn voorlopige reactie na één keer luisteren
Ik kom hier nog wel vaker op terug
Give me something new please, something I can love |
|
| Naar boven |
|
 |
ayreonfreak Site Admin

|
Geplaatst: do sep 17, 2009 11:58 pm Onderwerp: |
|
|
| Mario schreef: | Zojuist het album beluisterd in wederom geweldig geproduceerde DTS 5.1 mix. Een album komt op deze manier nog beter tot zijn recht.
Ik kan nog niet helemaal bepalen of dit het beste werk is van Steven Wilson, maar het komt zeker erg dicht bij.
|
Volgens mij ben jij z'on trouwe fan van Wilson, dat je je bij elk nieuw album af vraagt of het nieuwe album nóg beter is dan de vorige...
| Quote: | | Vreemd dat nergens de invloed van het solo album Insurgentes genoemd wordt. Ik ontdek dat toch op meerdere plaatsen, met name het meesterwerk "Bonnie The Cat" (misschien wel het beste nummer van het album, of is dat toch "Times Flies" ) |
Uiteraard kan je invloeden horen, het is namelijk een compositie van Wilson. Toch vind ik weinig (typische) invloeden van Insurgentes terug. Zo hier en daar een stevige geluidsmuur, maar daar is het ook mee gezegd. Verder is het toch meer een typische PT album. _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Pink Prog Diamond

|
Geplaatst: vr sep 18, 2009 12:29 am Onderwerp: |
|
|
| Mario schreef: | Vreemd dat nergens de invloed van het solo album Insurgentes genoemd wordt. Ik ontdek dat toch op meerdere plaatsen, met name het meesterwerk "Bonnie The Cat" (misschien wel het beste nummer van het album, of is dat toch "Times Flies" )
|
Wat betreft Bonnie The Cat ik vind vooral de bijdrage vd drummer Gavin Harrison opvallend en erg goed het is wel duidelijk de stijl van een andere drum grootheid die ik erin terughoor nl mijnheer Bill Bruford.
Wat dat betreft zal deze drummer prima bij KC passen.
Ow en Time Flies vind ik ondanks enkele zeer bekende invloeden voorlopig toch wel het sterkste nummer van dit album.
Ik las ergens op een andere site dat PT hier beter mee wegkomt dan sommige andere bands die gebuik maken van dezelfde soort invloeden en daar vervolgens op afgerekend worden.
Ring a bel Mr. C  _________________ Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid. - Frank Zappa |
|
| Naar boven |
|
 |
ayreonfreak Site Admin

|
Geplaatst: vr sep 18, 2009 12:54 am Onderwerp: |
|
|
| Pink schreef: | | Mario schreef: | Vreemd dat nergens de invloed van het solo album Insurgentes genoemd wordt. Ik ontdek dat toch op meerdere plaatsen, met name het meesterwerk "Bonnie The Cat" (misschien wel het beste nummer van het album, of is dat toch "Times Flies" )
|
Wat betreft Bonnie The Cat ik vind vooral de bijdrage vd drummer Gavin Harrison opvallend en erg goed het is wel duidelijk de stijl van een andere drum grootheid die ik erin terughoor nl mijnheer Bill Bruford.
Ow en Time Flies vind ik ondanks enkele zeer bekende invloeden voorlopig toch wel het sterkste nummer van dit album.
Ik las ergens op een andere site dat PT hier beter mee wegkomt dan sommige andere bands die gebuik maken van dezelfde soort invloeden en daar vervolgens op afgerekend worden.
Ring a bel Mr. C  |
Oooh, bedoel je iets wat uit Polen komt?  _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Pink Prog Diamond

|
Geplaatst: vr sep 18, 2009 12:59 am Onderwerp: |
|
|
| ayreonfreak schreef: | | Pink schreef: | | Mario schreef: | Vreemd dat nergens de invloed van het solo album Insurgentes genoemd wordt. Ik ontdek dat toch op meerdere plaatsen, met name het meesterwerk "Bonnie The Cat" (misschien wel het beste nummer van het album, of is dat toch "Times Flies" )
|
Ring a bel Mr. C  |
Oooh, bedoel je iets wat uit Polen komt?  |
Ja en uit Amerika  _________________ Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid. - Frank Zappa
Laatst aangepast door Pink op vr sep 18, 2009 9:40 am, in totaal 2 keer bewerkt. |
|
| Naar boven |
|
 |
ayreonfreak Site Admin

|
Geplaatst: vr sep 18, 2009 1:02 am Onderwerp: |
|
|
Aaahh.  _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Casper Progwereldcrew
|
Geplaatst: vr sep 18, 2009 8:24 am Onderwerp: |
|
|
| Pink schreef: | | Ik las ergens op een andere site dat PT hier beter mee wegkomt dan sommige andere bands die gebuik maken van dezelfde soort invloeden en daar vervolgens op afgerekend worden. |
Verstandige opmerking van diegene! |
|
| Naar boven |
|
 |
Wouter Progwereldcrew

|
Geplaatst: wo sep 30, 2009 8:18 pm Onderwerp: |
|
|
| THX-1138 schreef: | | De plaat geeft mij sterk het gevoel dat het meer een Steve Wilson-project is, dan een echt band-effort van Porcupine Tree. Op 1 of andere manier geeft 't album me hetzelfde gevoel als Insurgentes van Wilson, wat ik overigens wel een stuk spannender album vind. The Incident komt op mij weinig ingeinspireerd, en weinig spannend over, Het album houd m'n aandacht gewoon niet goed vast. Het lijkt net of de band even op een dood punt zit en zoekende is.. |
Hmm... gevoel dat niet met de werkelijkheid overkomt.
Zo heeft Richard Barbieri heeft compositorisch gezien een groot aandeel in de plaat (muziek van Black Dahlia is geheel van zijn hand).
Daarnaast tekende Gavin Harrison voor de post-productie; dat zoiets betekent als de puntjes op de i zetten van het totale plaatje. Dit (aldus SW zelf) in nauwe samenwerking met Wilson.
Overigens klinkt een stuk als Flicker ook erg los en vrij; deed mij op eerste gehoor denken aan halverwege en de late jaren negentig (zoals Metanoia en delen van Lightbulb Sun). _________________ Wouter Bessels
www.progwereld.org
-----------------------
"Progress is not possible without deviations" - Frank Zappa
----------------------- |
|
| Naar boven |
|
 |
Martijn "Neo"
|
Geplaatst: do okt 08, 2009 7:21 pm Onderwerp: |
|
|
En ik wacht nog steeds op mijn special deluxe edition die ik bij Rhino heb besteld.. Volgens de customer service is ie op 11 september verstuurd en moet ik na 21 dagen nog maar eens mailen
Iemand meer dezelfde problemen?
Dit werkt natuurlijk illegaal downloaden op de ipod in de hand, meneer Wilson  |
|
| Naar boven |
|
 |
Syrinx Prog user

|
Geplaatst: do okt 08, 2009 9:59 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb het album nu 5x geluisterd en het heeft me nog niet te pakken. Bijna helemaal niet zou ik zelfs zeggen . Ik vind het niet spannend, matig gezongen en de melodien blijven niet hangen. En: ik doe mijn best! Het wil alleen niet lukken. Overigens: Time flies is wel helemaal geweldig. Inderdaad een vette knipoog naar PF - Animals.
Wie weet wordt mijn mening na 10x luisteren nog bijgesteld. Dan zal ik ook zo'n grote mijnheer zijn om dat toe te geven . _________________ Everybody got to elevate from the norm |
|
| Naar boven |
|
 |
Martien Gast
|
Geplaatst: vr okt 09, 2009 12:11 am Onderwerp: |
|
|
| Christine schreef: | | Syrinx schreef: | Ik heb het album nu 5x geluisterd en het heeft me nog niet te pakken. Bijna helemaal niet zou ik zelfs zeggen . Ik vind het niet spannend, matig gezongen en de melodien blijven niet hangen. En: ik doe mijn best! Het wil alleen niet lukken. Overigens: Time flies is wel helemaal geweldig. Inderdaad een vette knipoog naar PF - Animals.
Wie weet wordt mijn mening na 10x luisteren nog bijgesteld. Dan zal ik ook zo'n grote mijnheer zijn om dat toe te geven . |
Nou, ik heb die tien keer niet gehaald tot dusver. Er staan twee songs op die ik goed vind en verder beginnen de nummers me al goed te vervelen. Ben een beetje meneer Wilson moe ook denk ik. |
Time flies is Pink Floyd-Animals-Sheep...laat dat geen discussie zijn!
Ik ben nog lang niet Wilsonmoe. Ik beluister nog graag Insurgentes! |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: vr okt 09, 2009 10:30 am Onderwerp: |
|
|
| Wall schreef: | | Christine schreef: | | Syrinx schreef: | Ik heb het album nu 5x geluisterd en het heeft me nog niet te pakken. Bijna helemaal niet zou ik zelfs zeggen . Ik vind het niet spannend, matig gezongen en de melodien blijven niet hangen. En: ik doe mijn best! Het wil alleen niet lukken. Overigens: Time flies is wel helemaal geweldig. Inderdaad een vette knipoog naar PF - Animals.
Wie weet wordt mijn mening na 10x luisteren nog bijgesteld. Dan zal ik ook zo'n grote mijnheer zijn om dat toe te geven . |
Nou, ik heb die tien keer niet gehaald tot dusver. Er staan twee songs op die ik goed vind en verder beginnen de nummers me al goed te vervelen. Ben een beetje meneer Wilson moe ook denk ik. |
Time flies is Pink Floyd-Animals-Sheep...laat dat geen discussie zijn!
Ik ben nog lang niet Wilsonmoe. Ik beluister nog graag Insurgentes! |
Ik ook niet! Snap dat ook niet zo, je kan toch zelf bepalen wat en hoeveel je van iemand koopt en wanneer en hoe vaak je dat gaat beluisteren... _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
maddox Prog Professor

|
Geplaatst: vr okt 09, 2009 8:31 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ook niet.
Ben zelfs bezig met een recensie.
Voor zover iemand daarop zit te wachten.  _________________ Captain's log, supplemental...
"It's me captain, but not as we know it."
Bananosaurus Rex |
|
| Naar boven |
|
 |
Pink Prog Diamond

|
Geplaatst: vr okt 09, 2009 9:06 pm Onderwerp: |
|
|
| Christine schreef: |
Ik ben tenslotte een vrouw en we staan er toch om bekend dat we nogal eens van gedachten veranderen? Nou dan...  |
Haha dat is makkelijk om je daarachter te verschuilen  _________________ Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid. - Frank Zappa |
|
| Naar boven |
|
 |
|