progwereld.123forum.nl forum index progwereld.123forum.nl
Hét enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken    InloggenInloggen 

Gazpacho - Night
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    progwereld.123forum.nl forum index -> Beoordeel het album
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
akagert
Prog user

BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 11:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk heb je daar gelijk in Christine.
Ik vind ook helemaal niet dat je het taalgebruik van elke niet-Engelse band onder de loep moet nemen.
Meestal stoor ik me in het geheel niet aan engels-met-een-accentje.
Een band als Moongarden bijvoorbeeld: je hoort best dat het geen engelsen zijn, maar ik herken (VERSTA) het allemaal toch wel.
Trouwens, Pendragon is toch écht een engelse band maar het accent van meneer Barrett, daar moet je ook maar tegen kunnen.
Maar in geval van Gazpacho vind ik het gewoon hemeltergend slecht. Ik kan er echt geen touw aan vastknopen.
En wat te denken van de andere favoriet van dit forum: Sigur Rós. Die zingen wél in hun moerstaal maar hebben ver over eigen landsgrenzen veel succes.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Spider
Moderator

BerichtGeplaatst: do feb 12, 2009 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

# Muziek 3,5
# Teksten ? (geen flauw idee, nooit in verdiept)
# Creatief/vernieuwend 3
# Productie/mastering 4
# Albumhoes 2,5

Best een aardig album, maar snap nog steeds de ophef van sommige niet. Denk dat ie een snaar moet raken.
ayreonfreak
Site Admin

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 1:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

akagert schreef:

Maar in geval van Gazpacho vind ik het gewoon hemeltergend slecht. Ik kan er echt geen touw aan vastknopen.
En wat te denken van de andere favoriet van dit forum: Sigur Rós. Die zingen wél in hun moerstaal maar hebben ver over eigen landsgrenzen veel succes.

Dan moet jij in ieder geval nooit luisteren naar het ter ziele gegane Clepsydra, want dan wordt je helemaal gek van de zanger van deze band.

Ik ben overigens een fan van de zanger van Gazpacho. Ondanks zijn accent, kan hij zo ontzettend veel gevoel in zijn stem leggen, dat heb ik nog maar bij een select gezelschap gehoord. Maar goed, sommige zangers/essen liggen je wel, sommige weer niet.
Gast

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 1:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Maar goed, sommige zangers/essen liggen je wel, sommige weer niet.

En voor we over Hogarth en Fish beginnen...je hebt gelijk! Laughing
Naar boven
maddox
Prog Professor

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 3:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Christine schreef:
martien schreef:
Quote:

Kun jij hard rennen Martien? Twisted Evil Wink

Op de digitale snelweg moet dat geen probleem zijn. Wink

"It's me captain, but not as we know it."

Bananosaurus Rex
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Martien
Gast

BerichtGeplaatst: vr feb 13, 2009 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Christine schreef:
martien schreef:
Quote:

Kun jij hard rennen Martien? Twisted Evil Wink

Ligt eraan hoe hard jij slaat! Laughing
Naar boven
vigil
Prog Diamond

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 1:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Schop omhoog!
maddox
Prog Professor

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vigil schreef:
Schop omhoog!

Rustig, rustig.

Je doet jezelf nog 's zeer. Wink

"It's me captain, but not as we know it."

Bananosaurus Rex
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Maarten
Progwereldcrew

BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 1:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

# Muziek: 5
# Teksten: kan jij ze verstaan dan?
# Creatief: 5
# vernieuwend: 4
# Productie/mastering: 5
# Albumhoes: 3
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
king_pin
Prog expert

BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 5:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

# Teksten: .
# Creatief: 4
# vernieuwend: 2.5
# Productie: 3.5
# Albumhoes: 3.5

gemiddeld dus een 3.5 maar ik geef het toch een 4
Pink
Prog Diamond

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 1:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan, na behoorlijk wat luisterbeurten, toch niet helemaal mee gaan in de euforie en kom niet hoger dan een 3 - 3,5.
Muziek is best goed, heel sferisch, maar vooral de zang schurkt af en toe tegen het zeikerige aan (in mijn beleving dan).
Het komt zelden voor dat ik het album in zijn geheel beluister, het begint me te vervelen dan.
Tick Tock is in bestelling en als dat van hetzelfde laken een pak is zal mijn "Gazpacho collectie" zich niet verder uitbreiden.
Martien
Gast

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pink schreef:
Ik kan, na behoorlijk wat luisterbeurten, toch niet helemaal mee gaan in de euforie en kom niet hoger dan een 3 - 3,5.
Muziek is best goed, heel sferisch, maar vooral de zang schurkt af en toe tegen het zeikerige aan (in mijn beleving dan).
Het komt zelden voor dat ik het album in zijn geheel beluister, het begint me te vervelen dan.
Tick Tock is in bestelling en als dat van hetzelfde laken een pak is zal mijn "Gazpacho collectie" zich niet verder uitbreiden.

Dat is bekend he! Die zang ligt je of het ligt je niet. Ik moet het ook niet elke dag horen maar qua muziek is het zo ongelofelijk mooi, sferisch en gevoelig dat ik vooral bij die vioolpassages het kippevel krijg. Blijf Night nog steeds hun magnum opus vinden!
Als je het trouwens over stemmen hebt: Draai nu Ilse de Lange ~ The Great Escape ~ Wink
Naar boven
vigil
Prog Diamond

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

martien schreef:
Pink schreef:

Dat is bekend he! Die zang ligt je of het ligt je niet. Ik moet het ook niet elke dag horen maar qua muziek is het zo ongelofelijk mooi, sferisch en gevoelig dat ik vooral bij die vioolpassages het kippevel krijg. Blijf Night nog steeds hun magnum opus vinden!
Als je het trouwens over stemmen hebt: Draai nu Ilse de Lange ~ The Great Escape ~ Wink

Nu is het als zangeres al niet veel maar als deze, opzich wel, vrolijke tante gaat praten weet ik niet hoe snel ik moet zappen.
Martien
Gast

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vigil schreef:
martien schreef:
Pink schreef:

Nu is het als zangeres al niet veel maar als deze, opzich wel, vrolijke tante gaat praten weet ik niet hoe snel ik moet zappen.

Ach het klinkt "makkelijk" tijdens het ontbijt. Met dat laatste ben ik het overigens helemaal eens Sander Wink
Naar boven
Rael
Progwereldcrew

BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 12:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren luisterde ik het album voor het eerst en vandaag heb ik het nog twee keer gehoord, maar ik kan maar niet enthousiast worden. Het klinkt allemaal best aardig, maar om nou een blik vijven open te trekken... nee.

Eerlijk gezegd snap ik niets van het enthousiasme. Ik vind het maar saai geneuzel en die onverstaanbare zang tel ik dan niet eens mee. Mijn eigen oordeel is voor mij niet altijd bepaald betrouwbaar (ooit vond ik Remedy Lane van Pain of Salvation maar een hysterische bak herrie en nu vind ik het prachtig), maar tot nu toe snap ik helemaal niets van de lof van anderen.

Ik twijfel nog veel te veel, dus ik ga ook geen cijfers uitdelen. Voor de teksten doe ik gewoon een 2 omdat ik verstaanbaarheid daar voor het gamak maar bij reken.[/i]
Naar boven
ayreonfreak
Site Admin

BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 1:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rael schreef:
Gisteren luisterde ik het album voor het eerst en vandaag heb ik het nog twee keer gehoord, maar ik kan maar niet enthousiast worden. Het klinkt allemaal best aardig, maar om nou een blik vijven open te trekken... nee.

Eerlijk gezegd snap ik niets van het enthousiasme. Ik vind het maar saai geneuzel en die onverstaanbare zang tel ik dan niet eens mee. Mijn eigen oordeel is voor mij niet altijd bepaald betrouwbaar (ooit vond ik Remedy Lane van Pain of Salvation maar een hysterische bak herrie en nu vind ik het prachtig), maar tot nu toe snap ik helemaal niets van de lof van anderen.

Ik twijfel nog veel te veel, dus ik ga ook geen cijfers uitdelen. Voor de teksten doe ik gewoon een 2 omdat ik verstaanbaarheid daar voor het gamak maar bij reken.[/i]

Het moet je ook gewoon “pakken”. Sommige albums grijpen je om emotionele redenen, sommige door simpele schoonheid. Als ik over mijzelf spreek, weet ik bijvoorbeeld gewoon dat “Be”van Pain of Salvation erg goed is gemaakt, vernieuwend, creatief. Ongeacht of ik die gesproken tekst heel passend vind, is het een bijzonder album. Maar ik vind het een “crime” om daar een tijdje naar te luisteren. Pink Floyd bijvoorbeeld. Absoluut een goede band, en een baanbrekende band voor de progmuziek, maar het doet mij echt helemaal niets. Behalve de gitarist vind ik het verder ook maar gemiddelde muzikanten. Maar is dat niet het kenmerkend aan muziek? Toen Souldreamer mij dit album (Night) liet horen, was ik gelijk verkocht. Er hangt een speciaal sfeertje op het album wat je mee sleurt in een soort trance. Het laatste album Tick Tock is volledig gebaseerd op dat sfeertje. In mijn ogen is de muziek ook uniek, en ik heb het nog nooit ergens eerder gehoord. Er zitten veel elementen in die ons “proggers” aantrekt. Maar goed, iets moet je ook gewoon “aanstaan”…..
Prog user

BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 12:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof dat ik dit album hier nog niet "beoordeeld" heb.
Mijn beoordeling: Dit album is geniaal! De muziek pakt je van begin tot eind (of het doet je niets...), en de "klassificeerbaarheid" is erg laag...(niemand weet in welk hokje je dit moet stoppen...). Voor mij het beste album van 2007.

# Teksten: 4 (de texten kunnen worden gedownload van hun website)
# Creatief: 5
# vernieuwend: 4
# Productie/mastering: 5
# Albumhoes: 5 (schitterende schilderijen van Antonio Seijas)

PS: Het nieuwe album Tick Tock is net zo goed!!!
Naar boven
Martien
Gast

BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 12:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

TT is goed. Laat daar geen twijfel over zijn. Maar of het net zo goed is?? Ik ben er nog niet over uit! Wink
Naar boven
ayreonfreak
Site Admin

BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 1:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

martien schreef:
Quote:

TT is goed. Laat daar geen twijfel over zijn. Maar of het net zo goed is?? Ik ben er nog niet over uit! Wink

Ik eigenlijk ook nog niet Martien. Ik vind het idd wederom goed, maar ik heb de hele discografie de afgelopen dagen nog eens geluisterd, en als je het puur objectief luisterd, dan kan je tot de conclussie komen dat er bijna geen vernieuwing ten opzichte van Night heeft plaatsgevonden. Maar toch weten ze een magisch tintje aan Tick Tock toe te voegen, wat het allemaal wel weer heel mooi maakt. Maar zoals ik het nu zie, blijft "Night" een mijlpaal in de geschiedenis en "Tick Tock" een mooie, sterke opvolger.
Prog priest

BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 10:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het verschil tussen Night en Tick Tock is dat Night zomaar uit de lucht kwam vallen en daardoor een zeer aangename verassing was. Van Tick Tock daarentegen had iedereen zulke hoge verwachtingen dat het erg moeilijk is om hetzelfde gevoel als bij Night te krijgen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat Tick Tock mijn verwachtingen zeker waar heeft gemaakt. Het zijn beide klasse albums.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    progwereld.123forum.nl forum index -> Beoordeel het album Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: