| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
|
| Auteur |
Bericht |
Casper Progwereldcrew
|
Geplaatst: ma jan 04, 2010 10:49 am Onderwerp: |
|
|
| thedunno schreef: | | Stationary traveller is overigens wel het meest 'poppy' album dat Camel ooit gemaakt heeft. |
I Can See Your House from Here, The Single Factor iemand? |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: ma jan 04, 2010 10:50 am Onderwerp: |
|
|
| Casper schreef: | | thedunno schreef: | | Stationary traveller is overigens wel het meest 'poppy' album dat Camel ooit gemaakt heeft. |
minimaal de helft van Breathless, de volgende! _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
Pink Prog Diamond

|
Geplaatst: ma jan 04, 2010 11:37 am Onderwerp: |
|
|
| Casper schreef: | | thedunno schreef: | | Stationary traveller is overigens wel het meest 'poppy' album dat Camel ooit gemaakt heeft. |
Ja hier!!
Vooral die laatste komt daarvoor in aanmerking. _________________ Information is not knowledge Knowledge is not wisdom Wisdom is not truth
Truth is not beauty Beauty is not love
Love is not music Music is THE BEST |
|
| Naar boven |
|
 |
bonzo Prog user
|
Geplaatst: ma jan 04, 2010 2:35 pm Onderwerp: |
|
|
| thedunno schreef: | | anorak32 schreef: | Ik heb net Stationary Travellers vluchtig voor het eerst beluisterd, en klinkt helemaal niet verkeerd. Een beetje prog-light, een beetje synth-pop, mooie guitaarsolo's.
Deze week naar mijn werk nog eens wat beter beluisteren.
D |
Stationary traveller is overigens wel het meest 'poppy' album dat Camel ooit gemaakt heeft. Ze hebben véél betere albums gemaakt.
Joost |
camel heeft idd betere albums gemaakt....maar ik luister nog graag naar stationary...de titel van meest poppy lp gaat eerder naar the single factor wat mij betrefd |
|
| Naar boven |
|
 |
thedunno Prog addict

|
Geplaatst: ma jan 04, 2010 4:16 pm Onderwerp: |
|
|
| bonzo schreef: | | thedunno schreef: | | anorak32 schreef: | Ik heb net Stationary Travellers vluchtig voor het eerst beluisterd, en klinkt helemaal niet verkeerd. Een beetje prog-light, een beetje synth-pop, mooie guitaarsolo's.
D |
Stationary traveller is overigens wel het meest 'poppy' album dat Camel ooit gemaakt heeft. Ze hebben véél betere albums gemaakt.
Joost |
camel heeft idd betere albums gemaakt....maar ik luister nog graag naar stationary...de titel van meest poppy lp gaat eerder naar the single factor wat mij betrefd |
Ik was the single factor inderdaad een beetje vergeten (of verdrongen?). Ik had die ooit op vinyl maar nooit op Cd aangeschaft. |
|
| Naar boven |
|
 |
Wouter Progwereldcrew

|
Geplaatst: ma jan 18, 2010 2:55 pm Onderwerp: |
|
|
| thedunno schreef: | | anorak32 schreef: | Ik heb net Stationary Travellers vluchtig voor het eerst beluisterd, en klinkt helemaal niet verkeerd. Een beetje prog-light, een beetje synth-pop, mooie guitaarsolo's.
D |
Joost |
Persoonlijk vind ik I can see your house from here en The Single Factor poppiër dan Stationary Traveller... maar met pop is ook eigenlijk niets mis  _________________ Wouter Bessels
www.progwereld.org
-----------------------
"Progress is not possible without deviations" - Frank Zappa
----------------------- |
|
| Naar boven |
|
 |
Buso Prog priest

|
Geplaatst: zo feb 07, 2010 8:01 pm Onderwerp: |
|
|
| Heb de band leren kennen via een maat die 'a nod and a wink' had. Leek best aardig en heb me Mirage aangeschaft. Prachtige plaat. Eerst even wennen, maar na een tijdje wordt het echt meeslepend. Ga eens op zoek naar ander materiaal. |
|
| Naar boven |
|
 |
Casper Progwereldcrew
|
Geplaatst: ma feb 08, 2010 11:17 am Onderwerp: |
|
|
| Buso schreef: | | Heb de band leren kennen via een maat die 'a nod and a wink' had. Leek best aardig en heb me Mirage aangeschaft. Prachtige plaat. Eerst even wennen, maar na een tijdje wordt het echt meeslepend. Ga eens op zoek naar ander materiaal. |
A Nod and a Wink behoort wat mij betreft tot Camels zwakste albums, dus een zoektocht naar meer kan bijna enkel positieve verrassingen opleveren.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Buso Prog priest

|
Geplaatst: wo feb 10, 2010 6:17 pm Onderwerp: |
|
|
| Casper schreef: | | Buso schreef: | | Heb de band leren kennen via een maat die 'a nod and a wink' had. Leek best aardig en heb me Mirage aangeschaft. Prachtige plaat. Eerst even wennen, maar na een tijdje wordt het echt meeslepend. Ga eens op zoek naar ander materiaal. |
A Nod and a Wink behoort wat mij betreft tot Camels zwakste albums, dus een zoektocht naar meer kan bijna enkel positieve verrassingen opleveren.  |
suggesties? |
|
| Naar boven |
|
 |
Casper Progwereldcrew
|
Geplaatst: wo feb 10, 2010 6:49 pm Onderwerp: |
|
|
Er staat een mooie special over de band op een bekende website.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Rael Progwereldcrew
|
Geplaatst: wo feb 10, 2010 10:09 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik heb van Moonmadness en Music inspired by the Snow Goose de deluxe-editie aangeschaft en nu vroeg ik me af of kenners weten of andere albums van Camel in de toekomst ook zo zullen worden uitgebracht. |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: wo feb 10, 2010 11:17 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk het niet want het is niet voor niets dat er een hele bups geremasterd met wat bonustracks via Esoteric verschenen is. Nude en Stationary Traveller zaten daar ook bij en dat zijn nu juist de albums die hier voor wel in aanmerking zouden komen. _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
Rael Progwereldcrew
|
Geplaatst: do feb 11, 2010 10:48 pm Onderwerp: |
|
|
| Casper schreef: | | Buso schreef: | | Heb de band leren kennen via een maat die 'a nod and a wink' had. Leek best aardig en heb me Mirage aangeschaft. Prachtige plaat. Eerst even wennen, maar na een tijdje wordt het echt meeslepend. Ga eens op zoek naar ander materiaal. |
Grappig. Ik vind het juist een van de betere albums... Maar Casper heeft helemaal gelijk, dat het bijna alleen maar beter wordt. Mijn advies is om de boel gewoon chronologisch door te lopen. Vanaf het debuut vind ik Camel al zeer de moeite waard. Een paar albums in het midden zijn niet zo interessant, maar A Nod and a Wink en Rajaz vind ik allebei bijzonder goed. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dino "New Progger"

Geregistreerd op: 24-5-2008 Berichten: 19 Woonplaats: Krimpen aan den IJssel
|
Geplaatst: vr feb 12, 2010 9:45 pm Onderwerp: |
|
|
| Als ik luister naar de oude werken van Camel, denk ik bijna automatisch terug aan het eerste concert wat ik van deze band meemaakte. Het moet in de tweede helft van de jaren 70 zijn geweest. Het was een concert in Rotterdam in de grote concertzaal van de "Doelen". Akoestisch een schitterende plek. Ik herinner mij geen popconcert waar het geluid zo mooi klonk. De band die toch al heel hoog zat bij mij, kon toen voor goed niet meer stuk. |
|
| Naar boven |
|
 |
|