| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
|
| Auteur |
Bericht |
Brunniepoo Prog user

|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 11:41 pm Onderwerp: 1. Intro Brunniepoo |
|
|
Na een tijd lang hoofdzakelijk de site bezocht te hebben en slechts incidenteel het forum nu toch maar eens de stap gezet om me te registreren.
Zoals de meeste progfans ben ik een blanke man, inmiddels 31 jaar oud (regelmatig een van de jongsten bij concerten dus), en zoals te verwachten een groot muziekliefhebber. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk concerten in de regio te bezoeken.
Prog is voor mij begonnen met Ayreon toen ik een jaar 16 was, naar ik me meen te herinneren omdat ik dit tijdens een of ander nachtelijk radioprogramma op radio3 hoorde. In de volgende jaren kwam hier eigenlijk niet zo veel bij, hoofdzakelijk de standaardbands als Genesis en Yes.
Pas toen ik samen met een vriend rond 2000 concerten begon te bezoeken en veel downloadde begon ik meer te leren kennen. In ieder geval kwam ik toen in aanraking met IQ, Pendragon, Arena en The Flower Kings.
Van 2004-2008 brak vervolgens een aantal rustige jaren aan wegens een chronisch tijdgebrek, zodat ik maar met mondjesmaat nieuwe muziek ontdekte.
Sinds enige tijd zijn de tijd en de financiele middelen echter weer voorradig dus ben nu druk bezig de schade in te halen door veel leeswerk (dank redactie!), veel koopwerk (een cd of vijftien per maand) en een behoorlijke hoop bezoekwerk (probeer twee à drie concerten per maand te halen).
Over het algemeen houd ik van redelijk makkelijk in het gehoor liggende muziek en minder van gepiel (daarnaast ontbreekt me de kunde om technische hoogstandjes van aanstellerij te onderscheiden), experimentele muziek, gegrunt en/of engelen/kinder/vrouwenkoortjes.
Favorieten:
Arena, It bites, Kino, Pendragon, IQ, Porcupine tree, Genesis, Transatlantic, Marillion, Rush, Riverside, Pain of salvation
Nederlands: Ayreon, Knight area, Kayak, Alquin, Plackband, Kramer en enkele albums van The Gathering.
Dixit. |
|
| Naar boven |
|
 |
maddox Prog Diamond

|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 11:51 pm Onderwerp: |
|
|
He hallo. Welkom in ons midden.  _________________ Captain's log, supplemental...
"It's me captain, but not as we know it."
Bananosaurus Rex |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: di jan 26, 2010 11:01 am Onderwerp: |
|
|
Welkom! _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
ayreonfreak Site Admin

|
Geplaatst: di jan 26, 2010 11:23 am Onderwerp: |
|
|
welkom! _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
anorak32 Prog expert

Geregistreerd op: 16-10-2008 Berichten: 1277 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 1:37 pm Onderwerp: |
|
|
Aloha
D _________________ Official member of the 1K club! |
|
| Naar boven |
|
 |
Martien Site Admin

Geregistreerd op: 6-5-2008 Berichten: 4523 Woonplaats: een mooi dorp:)
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 1:55 pm Onderwerp: |
|
|
Welcome to the machine  _________________ Domme vragen bestaan niet.
Maar ze zijn wel makkelijk te beantwoorden |
|
| Naar boven |
|
 |
Christine Prog expert

|
Geplaatst: di jan 26, 2010 2:08 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom! _________________ je oller, je doller |
|
| Naar boven |
|
 |
Pink Prog Diamond

|
Geplaatst: di jan 26, 2010 6:39 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom  _________________ Information is not knowledge Knowledge is not wisdom Wisdom is not truth
Truth is not beauty Beauty is not love
Love is not music Music is THE BEST |
|
| Naar boven |
|
 |
Jacoto "New Progger"

|
Geplaatst: di jan 26, 2010 8:24 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom erbij.
Geeft een goed gevoel zo'n kapitaal krachtige progger in ons midden (15 cd's per maand?!) _________________ Time flies when you have fun ! |
|
| Naar boven |
|
 |
Brunniepoo Prog user

|
Geplaatst: di jan 26, 2010 8:40 pm Onderwerp: |
|
|
nou, dat ga ik geen jaren volhouden hoor , zowel mijn bankrekening als mijn fantasie (en de fundering) zullen over een tijdje toch wel een zeker signaal afgeven. Overigens scheelt het tweedehands kopen een hoop, net als het bestellen in het buitenland... |
|
| Naar boven |
|
 |
anorak32 Prog expert

Geregistreerd op: 16-10-2008 Berichten: 1277 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
Geplaatst: za jan 30, 2010 12:02 am Onderwerp: |
|
|
Jongeheer Brunniepoo ,
Mag ik u uitnodigen om mee te doen met het Eurovisie Prog Festival?
Gezien uw uitgebreide muzieksmaak moeten die stemmen geen probleem opleveren, toch?
D _________________ Official member of the 1K club! |
|
| Naar boven |
|
 |
FerrariRob Prog expert

Geregistreerd op: 16-4-2008 Berichten: 1222 Woonplaats: Ergens in het verre oosten
|
Geplaatst: za jan 30, 2010 12:17 am Onderwerp: |
|
|
Welkom hier, en uiteraard veel plezier!  _________________ ~ It's not just music. It's an adventure! ~
RobLigtenberg.NL |
|
| Naar boven |
|
 |
Brunniepoo Prog user

|
Geplaatst: za jan 30, 2010 1:41 pm Onderwerp: |
|
|
| anorak32 schreef: | Jongeheer Brunniepoo ,
Mag ik u uitnodigen om mee te doen met het Eurovisie Prog Festival?
Gezien uw uitgebreide muzieksmaak moeten die stemmen geen probleem opleveren, toch?
D |
nou, als ik het idee had dat ik er iets zinnigs over te zeggen had dan had ik al meegedaan . De waarheid is dat ik gewoon (vrijwel) niets ken uit de meeste van de deelnemende landen, zodat ik eerst even flink moet gaan inluisteren. Maar tegen die tijd zijn we al bij de editie 2011 ben ik bang... Ik ga zeker nog wel even stemmen zodra ik smaak om heb gezet in lijstjes... |
|
| Naar boven |
|
 |
Kattenhuis Prog addict

|
Geplaatst: zo jan 31, 2010 9:26 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom en veel plezier !  |
|
| Naar boven |
|
 |
Gabriël "Neo"

|
Geplaatst: wo feb 03, 2010 10:10 pm Onderwerp: |
|
|
Jaaaa ... en weer een erbij! Van harte welkom en veel plezier! Probeer de Italiaanse band Moongarden ook maar eens een keer, als je die nog niet gehoord had ... _________________ Voor je het weet doe je alleen maar dingen die je al kunt! |
|
| Naar boven |
|
 |
Arnoux Prog addict

|
Geplaatst: wo feb 03, 2010 10:46 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom en veel plezier op dit forum. Mooi lijstje met favorieten trouwens. _________________ I'm sorry that, I'm sorry that I'm not like you
I worry that I don't act the way you'd like me to |
|
| Naar boven |
|
 |
|