| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
|
| Auteur |
Bericht |
Mario Prog priest

|
Geplaatst: za feb 06, 2010 9:28 pm Onderwerp: |
|
|
| Frans schreef: | | Wanneer ik de term 'progressieve rock' zeer strikt toepas (zoals ik in dit topic gedaan heb), is The Incident mijn favoriete progplaat en .... |
<knip> <knip>
De rest wat hierboven staat vergeet ik maar ...
 _________________ Give me something new please, something I can love |
|
| Naar boven |
|
 |
Arnoux Prog priest

|
Geplaatst: za feb 06, 2010 9:33 pm Onderwerp: |
|
|
| Frans schreef: | | Wanneer ik de term 'progressieve rock' zeer strikt toepas (zoals ik in dit topic gedaan heb), is The Incident mijn favoriete progplaat en deze komt inderdaad niet in mijn favoriete 25 albums van 2009 voor. |
dan begin ik me toch af te vragen waarom je recensent bent op progwereld  _________________ Always look at the bright side of life...
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Martien Gast
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 10:05 pm Onderwerp: |
|
|
| Arnoux schreef: | | Frans schreef: | | Wanneer ik de term 'progressieve rock' zeer strikt toepas (zoals ik in dit topic gedaan heb), is The Incident mijn favoriete progplaat en deze komt inderdaad niet in mijn favoriete 25 albums van 2009 voor. |
dan begin ik me toch af te vragen waarom je recensent bent op progwereld  |
Die gedachte speelde ook door mijn hoofd.....  |
|
| Naar boven |
|
 |
Rael Progwereldcrew
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 11:07 pm Onderwerp: |
|
|
| Martien schreef: | | Arnoux schreef: | | Frans schreef: | | Wanneer ik de term 'progressieve rock' zeer strikt toepas (zoals ik in dit topic gedaan heb), is The Incident mijn favoriete progplaat en deze komt inderdaad niet in mijn favoriete 25 albums van 2009 voor. |
Frans is een uitstekende recensent, vanwege zijn schrijfstijl, argumentatie in zijn recensies en (en daar gaat het hier om) omdat zijn muzikale visie gelukkig veel verder reikt dan alleen progrock. Voor mij is prog een van de genres die ik interessant vind. Ik weet dat dat ook voor Frans geldt. Frans is een wandelende muziekencyclopedie die juist vanwege zijn niet-standaard progvisie steeds een geweldige bijdrage aan de site levert.
Overigens vind ik dit soort opmerkingen van een mod (dus progwereld-medwerker) niet verstandig en zeker misplaatster dan een beledigende opmerking jegens Pink Floyd. |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: za feb 06, 2010 11:14 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: |
Overigens vind ik dit soort opmerkingen van een mod (dus progwereld-medwerker) niet verstandig |
Medewerker van het forum is anders dan PW medewerker... _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
Martien Gast
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 11:14 pm Onderwerp: |
|
|
| Rael schreef: | | Martien schreef: | | Arnoux schreef: | | Frans schreef: | | Wanneer ik de term 'progressieve rock' zeer strikt toepas (zoals ik in dit topic gedaan heb), is The Incident mijn favoriete progplaat en deze komt inderdaad niet in mijn favoriete 25 albums van 2009 voor. |
Frans is een uitstekende recensent, vanwege zijn schrijfstijl, argumentatie in zijn recensies en (en daar gaat het hier om) omdat zijn muzikale visie gelukkig veel verder reikt dan alleen progrock. Voor mij is prog een van de genres die ik interessant vind. Ik weet dat dat ook voor Frans geldt. Frans is een wandelende muziekencyclopedie die juist vanwege zijn niet-standaard progvisie steeds een geweldige bijdrage aan de site levert.
Overigens vind ik dit soort opmerkingen van een mod (dus progwereld-medwerker) niet verstandig en zeker misplaatster dan een beledigende opmerking jegens Pink Floyd. |
Pfff! Niet meteen zo lichtgeraakt reageren. Ik heb Frans hoog zitten, en dat weet hij zelf ook. Echter op grond van zijn uitspraken over wat hij momenteel goed en beter vindt is die gedachte helemaal niet zo raar!
Kom op zeg!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Martien Gast
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 11:15 pm Onderwerp: |
|
|
| vigil schreef: | | Quote: |
Overigens vind ik dit soort opmerkingen van een mod (dus progwereld-medwerker) niet verstandig |
Medewerker van het forum is anders dan PW medewerker... |
Helemaal correct! |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: za feb 06, 2010 11:17 pm Onderwerp: |
|
|
| Martien schreef: | | vigil schreef: | | Quote: |
Helemaal correct! |
Ik denk dat als er ipv een shocked smiley er een knipoog had gestaan de zin er ineens heel anders uit ziet. _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
Rael Progwereldcrew
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 11:38 pm Onderwerp: |
|
|
| Martien schreef: | | Rael schreef: | | Martien schreef: | | Arnoux schreef: | | Frans schreef: | | Wanneer ik de term 'progressieve rock' zeer strikt toepas (zoals ik in dit topic gedaan heb), is The Incident mijn favoriete progplaat en deze komt inderdaad niet in mijn favoriete 25 albums van 2009 voor. |
Pfff! Niet meteen zo lichtgeraakt reageren. Ik heb Frans hoog zitten, en dat weet hij zelf ook. Echter op grond van zijn uitspraken over wat hij momenteel goed en beter vindt is die gedachte helemaal niet zo raar!
Kom op zeg!!! |
Dan verschillen we kennelijk van mening. Overigens was het niet lichtgeraakt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Rael Progwereldcrew
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 11:40 pm Onderwerp: |
|
|
| vigil schreef: | | Quote: |
Goed, laat ik dan zeggen dat het forum en progwereld.org raakvlakken hebben (deze ruimte is gereserveerd voor welke emoticon u ook prefereert) |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: za feb 06, 2010 11:42 pm Onderwerp: |
|
|
| Rael schreef: | | vigil schreef: | | Quote: |
Goed, laat ik dan zeggen dat het forum en progwereld.org raakvlakken hebben (deze ruimte is gereserveerd voor welke emoticon u ook prefereert) |
deze  _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
Martien Gast
|
Geplaatst: zo feb 07, 2010 12:30 am Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | Dan verschillen we kennelijk van mening. Overigens was het niet lichtgeraakt. |
Zullen we het weer over muziek hebben? Ik heb helemaal geen zin in dit soort diskussie's. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mario Prog priest

|
Geplaatst: wo feb 17, 2010 7:08 pm Onderwerp: |
|
|
En weer back on topic:
Omdat we uiterlijk vrijdag onze lijst naar de ProgWereld redactie kunnen sturen heb ik dat maar gedaan.
En omdat ze me een beetje meer tijd hebben gegeven om er nogmaals over na te denken, heb ik nog een kleine wijziging op nummer 10 doorgevoerd. Dit ten nadele van IQ.
1. Porcupine Tree - The Incident
2. Riverside - Anno Domini High Definition
3. Gazpacho - Tick Tock
4. Blind Ego – Numb
5. Guilt Machine - On This Perfect Day
6. NoSound - A Sense of Loss
7. Transatlantic - The Whirlwind
8. Phideaux – Number 7
9. Paul Cusick – Focal Point
10. Enochian Theory - Evolution: Creatio Ex Nihilio _________________ Give me something new please, something I can love |
|
| Naar boven |
|
 |
Mario Prog priest

|
Geplaatst: za mrt 06, 2010 9:56 am Onderwerp: |
|
|
Een beetje reclame voor de andere Nederlandse Progsite
Maar op DPRP is nu ook de uitslag van de 2009-poll bekend, zie http://www.dprp.net/dprpoll/2009/
En volgens mij een verdiende winnaar
 _________________ Give me something new please, something I can love |
|
| Naar boven |
|
 |
Spider Moderator

|
Geplaatst: vr apr 23, 2010 12:34 pm Onderwerp: |
|
|
Het heeft even geduurd, maar het moest er toch van komen, mijn jaarlijstje van 2009. Nog niet eerder gedaan, omdat er nog te veel te ontdekken viel. Waarschijnlijk nog steeds, dus als er duidelijk iets mist in mijn lijstje, dan hoor ik het graag.
1 Prog toptien van 2009
1 Parzivals Eye - Fragments
2 Moonrise - Soul's Inner Pendulum
3 Sylvan - Force Of Gravity
4 Airbag - Identity
5 Chris - A Glimpse Inside
6 Devin Townsend Project - Ki
7 Knight Area - Realm of Shadows
8 Blind Ego - Numb
9 Umphrey's McGee - Mantis
10 Subsignal - Beautiful And Monstrous
2 Buiten prog toptien van 2009
1 Lion's Share - Darkest Hours
2 Place Vendome - Streets of Fire
3 Queensrÿche - American Soldier
4 Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da
5 U2 - No Line On the Horizon
3 Beste concert van 2009
Sylvan & Parzivals Eye - 20 november 2009 - Boerderij Zoetermeer
4 Beste prognummer van 2009
Daar waag ik me niet aan. Ik vind dat een album als 1 geheel moet worden gezien. Ik vind het dan veel te moeilijk om 1 nummer er uit te pikken. (Alhoewel ik stiekem Longins End wel heel erg lekker vind)
5 Grootste progmiskleun van 2009 (bestaat ie?)
Geen idee
6 Gitaar/keyboard/drum/bassolo die het meest indruk heeft gemaakt in 2009
Geen aparte gitaarsolo, maar ik vond het gitaarspel van de gitarist van Parzivals Eye wel om te smullen.
7 Beste Nederlandse progband van 2009 (en dat moet geen probleem zijn)
Knight Area _________________ "Is this the real world or just a fools paradise?" |
|
| Naar boven |
|
 |
|