| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
|
| Auteur |
Bericht |
anorak32 Prog expert

Geregistreerd op: 16-10-2008 Berichten: 1898 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
Geplaatst: do sep 24, 2009 7:47 pm Onderwerp: Het Eurovisie Progfestival (nieuw spel) |
|
|
Ook zo gefrustreerd van al die Oost-Europese winnaars van het Eurovisie Songfestival? Van de vriendjespolitiek van bevriende landen? Van de tenenkrommende inzendingen?
Nee?
Dan zit je waarschijnlijk op het verkeerde forum.
Ja?
Daarom is het nu hoog tijd voor het Eurovisie Progfestival.
Het festival waar jullie zelf de jury zijn. Het festival waar alleen het crème de la crème uit de progressieve muziekscene kan meestrijden om de eeuwige roem. Het festival dat alle andere festivals overbodig maakt.
Tot zover de dramatische opening.
Maar, zul je jezelf afvragen, waar heeft die vogel het over? Zal ik je vertellen.
Ik dacht dat het wel leuk was om een soort van Eurovisie Songfestival voor de progressieve muziek te maken.
De regels zijn eigenlijk heel simpel: er komen een aantal voorronden waarbij jullie de beste artiest(e)/band/o.i.d. van een Europees land kiezen door middel van een top 5 (of 3 als je niet veel artiesten uit een bepaald land kent) met een bijbehorende puntenverdeling (bijv. 5 punten voor plaats 1, 4 punten voor nr. 2 etc.). Ik zet dan alles in een excelletje en daar rolt de winnaar van dat land uit.
Ce’st simple.
Vervolgens, als op die manier de “beste” artiesten per land zijn verkozen, strijden deze tegen elkaar in de finale. Desgewenst kunnen we op ongeveer dezelfde manier nog het “beste” nummer van de winnaars bepalen, zodat je straks een virtueel songfestival krijgt waarbij de beste Europese progressieve artiesten hun beste nummers ten gehore brengen (bij wijze van spreken dan).
Laat even horen wat jullie ervan vinden, dan start ik de boel op.
Dennis
PS: dan zullen we eens zien of de Oost-Europeanen nog zo hoog scoren  _________________ Official member of the 1K club! |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: do sep 24, 2009 7:50 pm Onderwerp: |
|
|
Toe maar! Je hebt er zin in  _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
anorak32 Prog expert

|
Geplaatst: do sep 24, 2009 7:51 pm Onderwerp: |
|
|
| vigil schreef: | Toe maar! Je hebt er zin in  |
Yep. Maar de vraag is: hebben jullie er ook zin in?
D _________________ Official member of the 1K club! |
|
| Naar boven |
|
 |
maddox Prog Professor

|
Geplaatst: do sep 24, 2009 7:59 pm Onderwerp: |
|
|
Ja hoor. Ik wel.
Let the games begin!  _________________ Captain's log, supplemental...
"It's me captain, but not as we know it."
Bananosaurus Rex |
|
| Naar boven |
|
 |
Frans Progwereldcrew

|
Geplaatst: do sep 24, 2009 8:37 pm Onderwerp: |
|
|
Goed... Dan stel ik voor om met de kleintjes te beginnen: Vaticaanstad, Monaco, San Marino, Liechtenstein, Malta en Andorra.  |
|
| Naar boven |
|
 |
anorak32 Prog expert

|
Geplaatst: do sep 24, 2009 8:52 pm Onderwerp: |
|
|
| Frans schreef: | Goed... Dan stel ik voor om met de kleintjes te beginnen: Vaticaanstad, Monaco, San Marino, Liechtenstein, Malta en Andorra.  |
Dan zijn we snel klaar vrees ik.
Nee, ik dacht er aan om bepaalde landen bij elkaar te voegen, bijv. Spanje en Portugal, Schotland en Ierland of Vaticaanstad, Monaco, San Marino, Liechtenstein, Malta en Andorra (maar betere ideëen zijn altijd welkom), terwijl ik bijv. Engeland wil opdelen in drie "teams" (zoals Ajax 1 en 2 bij het bekervoetbal), gebaseerd op verschillende tijdvakken (Engeland 1: t/m 1979, Engeland 2: 1980 t/m 1989, Engeland 3: 1990 tot heden).
Maar nogmaals: andere voorstellen zijn van harte welkom (ik verzin het meeste hier ook maar ter plekke ).
|
| Naar boven |
|
 |
Frans Progwereldcrew

|
Geplaatst: do sep 24, 2009 9:25 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben eigenlijk geen voorstander van het in tijdvakken splitsen van een land... en ook het samenvoegen van bepaalde landen vind ik geen goede oplossing.
Mijn advies luidt dan ook om gewoon te beginnen met een land kijken waar het bekende schip strandt. Kleine landen hebben gewoon weinig topnoteringen en ik vind één band/artiest per land prima. |
|
| Naar boven |
|
 |
anorak32 Prog expert

|
Geplaatst: do sep 24, 2009 9:37 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | Ik ben eigenlijk geen voorstander van het in tijdvakken splitsen van een land... en ook het samenvoegen van bepaalde landen vind ik geen goede oplossing. |
Gedeeltelijk mee eens, want Engeland heeft zoveel progressieve artiesten dat het m.i. zonde is om er maar één uit te kiezen. Voor wat betreft het samenvoegen, ik kan geen drie progressieve artiesten uit bijv. Denemarken noemen, dus misschien ontkomen we daar niet aan.
Maar goed, laten we inderdaad maar eens kijken waar het schip strand.
Ik zal het eerste land eens plaatsen.
|
| Naar boven |
|
 |
Frans Progwereldcrew

|
Geplaatst: do sep 24, 2009 9:44 pm Onderwerp: |
|
|
| anorak32 schreef: | | Gedeeltelijk mee eens, want Engeland heeft zoveel progressieve artiesten dat het m.i. zonde is om er maar één uit te kiezen. Voor wat betreft het samenvoegen, ik kan geen drie progressieve artiesten uit bijv. Denemarken noemen, dus misschien ontkomen we daar niet aan. |
Dat is inherent aan dit spelletje denk ik, maar mijns inziens geen echt drama... |
|
| Naar boven |
|
 |
Casper Progwereldcrew
|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 8:55 am Onderwerp: |
|
|
| En het gaat dus gewoon om bands uit heden én verleden? Voor het overige ben ik altijd voorstander van een competitietje op het forum. |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 10:25 am Onderwerp: |
|
|
ik ben ook geen voorstander van tijdvlakken dan wel samen voegen van landen. _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
anorak32 Prog expert

|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 12:49 pm Onderwerp: |
|
|
| Casper schreef: | | En het gaat dus gewoon om bands uit heden én verleden? Voor het overige ben ik altijd voorstander van een competitietje op het forum. |
Ja doe maar dan. Gewoon je top 5 van beste artiesten van een bepaald land.
Al blijf ik van mening dat we bij Engeland, of een saaie lijst krijgen (gokje: Pink Floyd, Genesis, Marillion), of een hele hoop heisa omdat bepaalde Engelse artiesten op deze manier nooit mee kunnen doen.
Maar goed, mosterd na de maaltijd, want we zijn al begonnen.
Suc6.
Dennis _________________ Official member of the 1K club! |
|
| Naar boven |
|
 |
Buso Prog expert

|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 4:14 pm Onderwerp: |
|
|
| anorak32 schreef: | | Gedeeltelijk mee eens, want Engeland heeft zoveel progressieve artiesten dat het m.i. zonde is om er maar één uit te kiezen. Voor wat betreft het samenvoegen, ik kan geen drie progressieve artiesten uit bijv. Denemarken noemen, dus misschien ontkomen we daar niet aan. |
Technisch gezien zijn we hier al aan het opsplitsen. Engeland is geeneens een land. Wel heb je het Verenigd Koninkrijk dat dan weer bestaat uit Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Voor de voetbalcompetities worden die gesplitst, maar voor het Eurovisiesongfestival niet (dacht ik, de laatste keer dat ik gekeken heb is alweer een pak jaren geleden ). Je kan dus beslissen om het VK hier ook te splitsen (of net niet).
Geen idee of je op die manier wat meer groepen kan selecteren (zou Marillion met Fish dan een Schotse groep worden ipv een Engelse?) Hoe bepaal je trouwens de nationaliteit van een groep als er leden uit verschillende landen toe behoren - vb. Transatlantic of the tangent? |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 4:47 pm Onderwerp: |
|
|
Hopelijk gaat deze competitie niet ten koste van de Year by Year verkiezing. Overigens zou het toch binnenkort ook wel weer eens tijd moeten zijn voor de zogenaamde Heikompetitie! _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 4:53 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: |
Geen idee of je op die manier wat meer groepen kan selecteren (zou Marillion met Fish dan een Schotse groep worden ipv een Engelse?) Hoe bepaal je trouwens de nationaliteit van een groep als er leden uit verschillende landen toe behoren - vb. Transatlantic of the tangent? |
Zoals wellicht bekend is Marillion in principe afkomstig uit Aylesbury en daardoor op en top Engels.
Bij zogenaamde supergroepen met leden die van overal en nergens afkomstig zijn zou je de oprichter en animator van de groep als leidraad kunnen nemen dus PT komt uit Engeland (en gedeeltelijk Japan ), Transatlantic uit Amerika en The Tangent uit Engeland (Andy Tillison ). _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
Frans Progwereldcrew

|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 4:55 pm Onderwerp: |
|
|
| vigil schreef: | | Quote: |
Zoals wellicht bekend is Marillion in principe afkomstig uit Aylesbury en daardoor op en top Engels.
Bij zogenaamde supergroepen met leden die van overal en nergens afkomstig zijn zou je de oprichter en animator van de groep als leidraad kunnen nemen dus PT komt uit Engeland (en gedeeltelijk Japan ), Transatlantic uit Amerika en The Tangent uit Engeland (Andy Tillison ). |
Hier kan ik me uitstekend in vinden! |
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: za sep 26, 2009 5:16 pm Onderwerp: |
|
|
Misschien een optie om elke woensdag en elke zaterdag/zondag een nieuw jaar op te starten? _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
anorak32 Prog expert

|
Geplaatst: za sep 26, 2009 11:07 pm Onderwerp: |
|
|
| vigil schreef: | | Misschien een optie om elke woensdag en elke zaterdag/zondag een nieuw jaar op te starten? |
Vigil, is een carriére als helderziende niets voor jou? Ik had zoiets ook al in gedachten.
Dus bij deze: vanaf komende woensdag elke week een nieuw land. ergo: de sluitingsdatum voor Nederlandse artiesten is dus ook komende woensdag.
|
| Naar boven |
|
 |
vigil Prog Diamond

|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 12:39 pm Onderwerp: |
|
|
| anorak32 schreef: | | vigil schreef: | | Misschien een optie om elke woensdag en elke zaterdag/zondag een nieuw jaar op te starten? |
Vigil, is een carriére als helderziende niets voor jou? Ik had zoiets ook al in gedachten.
|
Dat ziende lijkt mij wel wat enkel dat helder wil niet altijd lukken  _________________ The more we learn
The less we know |
|
| Naar boven |
|
 |
Frans Progwereldcrew

|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 8:19 pm Onderwerp: |
|
|
| anorak32 schreef: | | Dus bij deze: vanaf komende woensdag elke week een nieuw land. ergo: de sluitingsdatum voor Nederlandse artiesten is dus ook komende woensdag. |
Waarom laat je de topics niet gewoon open en pas je na wat nieuwe overzichten de algemene stand aan? Op die manier kunnen mensen altijd op een later tijdstip nog inspringen. |
|
| Naar boven |
|
 |
|