| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
|
| Auteur |
Bericht |
maddox Prog Professor

|
Geplaatst: zo apr 12, 2009 10:56 pm Onderwerp: |
|
|
| Jason31 schreef: | | Het verschil tussen Night en Tick Tock is dat Night zomaar uit de lucht kwam vallen en daardoor een zeer aangename verassing was. Van Tick Tock daarentegen had iedereen zulke hoge verwachtingen dat het erg moeilijk is om hetzelfde gevoel als bij Night te krijgen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat Tick Tock mijn verwachtingen zeker waar heeft gemaakt. Het zijn beide klasse albums. |
Mee eens.  _________________ Captain's log, supplemental...
"It's me captain, but not as we know it."
Bananosaurus Rex |
|
| Naar boven |
|
 |
Syrinx Prog user

|
Geplaatst: ma apr 13, 2009 10:06 am Onderwerp: |
|
|
Ik ben het eens met de argumenten die ik hier zie langskomen; het pakt je wel of niet. Ik herken wel de goede dingen in de muziek, maar mij pakt het (nog?) niet. Enfin:
# Muziek: 3
# Teksten: niet gevolgd
# Vernieuwend: 4
# Productie/mastering: 3/4
# Albumhoes: 3/4 _________________ Everybody got to elevate from the norm |
|
| Naar boven |
|
 |
Pink Prog Diamond

|
Geplaatst: zo feb 28, 2010 10:14 pm Onderwerp: |
|
|
| Pink schreef: | Ik kan, na behoorlijk wat luisterbeurten, toch niet helemaal mee gaan in de euforie en kom niet hoger dan een 3 - 3,5.
Muziek is best goed, heel sferisch, maar vooral de zang schurkt af en toe tegen het zeikerige aan (in mijn beleving dan).
Het komt zelden voor dat ik het album in zijn geheel beluister, het begint me te vervelen dan.
Tick Tock is in bestelling en als dat van hetzelfde laken een pak is zal mijn "Gazpacho collectie" zich niet verder uitbreiden. |
En deze mag dus ook wel even aangepast worden, zowel Night als zijn opvolger bevallen inmiddels prima.
# Muziek 4
# Teksten ?
# Creatief/vernieuwend 3,5
# Productie/mastering 3
# Albumhoes 3 _________________ Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid. - Frank Zappa
Laatst aangepast door Pink op di mrt 02, 2010 10:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Brunniepoo Prog priest
|
Geplaatst: zo feb 28, 2010 11:27 pm Onderwerp: |
|
|
# Muziek 5
# Teksten 3
# Creatief/vernieuwend 3
# Productie/mastering ?
# Albumhoes 4 |
|
| Naar boven |
|
 |
thedunno Prog addict

|
Geplaatst: ma mrt 01, 2010 9:41 am Onderwerp: |
|
|
# Muziek 3 1/2
# Teksten 3
# Creatief/vernieuwend 3
# Productie/mastering 4
# Albumhoes 4
Zeker niet slecht maar wel een beetje saai. Niet mijn ding. |
|
| Naar boven |
|
 |
anorak32 Prog expert

Geregistreerd op: 16-10-2008 Berichten: 1898 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
Geplaatst: ma mrt 01, 2010 2:02 pm Onderwerp: |
|
|
# Muziek 4.5
# Teksten 3.5
# Creatief/vernieuwend 3.5
# Productie/mastering 4
# Albumhoes 4
Mooi album, maar je moet er wel voor in de mood zijn. Ik prefereer deze toch boven Tick Tock.
D _________________ Official member of the 1K club! |
|
| Naar boven |
|
 |
Buso Prog expert

|
Geplaatst: di mrt 02, 2010 2:30 pm Onderwerp: |
|
|
Wat me opvalt na het beluisteren van de livecd in Loreley is dat de nummers van Night veel steviger/harder uit de verf komen dan op cd. Het blijft sferisch, maar er zit meer drive in (hopelijk is er nog iemand mee in mijn redenering ) Ik vond de studioversie al heel goed, maar ik denk dat ik de liveversie beter vind  |
|
| Naar boven |
|
 |
Martien Gast
|
Geplaatst: di mrt 02, 2010 2:32 pm Onderwerp: |
|
|
| Buso schreef: | Wat me opvalt na het beluisteren van de livecd in Loreley is dat de nummers van Night veel steviger/harder uit de verf komen dan op cd. Het blijft sferisch, maar er zit meer drive in (hopelijk is er nog iemand mee in mijn redenering ) Ik vond de studioversie al heel goed, maar ik denk dat ik de liveversie beter vind  |
Met je eens! |
|
| Naar boven |
|
 |
Casper Progwereldcrew
|
Geplaatst: di mrt 02, 2010 2:38 pm Onderwerp: |
|
|
Geheel met je eens Buso. Het geluid van deze plaat is mij wat dat aangaat eigenlijk ook steeds meer gaan tegenstaan en met name daarom ben ik dan ook geneigd mijn punten te herzien.
| Casper schreef: | # Muziek 4½
# Teksten ? - Moet nog beter luisteren.
# Creatief/vernieuwend 3½
# Productie/mastering 4
# Albumhoes 4
Prachtig album. Vooralsnog lijkt het inderdaad een essentieel werkje uit de "new-prog" (wat nog altijd beter klinkt dan "nu-prog", wat je ook wel eens leest), maar eigenlijk moeten we dat over een paar jaar nog eens bekijken.
Wat het vernieuwend zijn betreft: de plaat kent wel zo zijn echo's van platen als "Spirit of Eden" (Talk Talk) en "Marbles" (Marillion) en natuurlijk ook het eerdere werk van de band. Maar zolang dat vooral als vertrekpunt geldt om verder te gaan... |
# Muziek 4
# Teksten ? - Moet nog steeds beter luisteren.
# Creatief/vernieuwend 3½
# Productie/mastering 2
# Albumhoes 3
Tussen mijn vorige en mijn huidige beoordeling is Tick Tock uitgekomen. Voor veel mensen is Night de kennismaking geweest met Gazpacho en dan ligt het meer voor de hand om er een EM van te maken. Ik kende ze al wat eerder en in retrospect is Night niet zoveel meer dan het album tussen Firebird en Tick Tock. Dat die ontdekking door veel mensen hier wel degelijk plaatsvond, geeft het misschien genoeg historische verdienste voor een EM, maar dáár lijkt het me op dit moment in elk geval zeker nog te vroeg voor. |
|
| Naar boven |
|
 |
Buso Prog expert

|
Geplaatst: wo mrt 31, 2010 8:01 pm Onderwerp: |
|
|
| Casper schreef: | | Ik kende ze al wat eerder en in retrospect is Night niet zoveel meer dan het album tussen Firebird en Tick Tock. |
Eigenlijk vind ik Firebird de minste cd van de heren. Ik vond het eigenlijk altijd maar bergop gaan voor Firebird. Bravo heeft zijn momenten, When earth let's go is al wat constanter van niveau. Maar Firebird doet me heel weinig (zal wsl wel aan mij liggen). Er is geen enkel nummer waar ik weg van ben op die cd. In mijn optiek zijn ze dan een compleet andere weg ingeslaan met Night, waar ze met Tick Tock op verder borduurden. Volgens mij kan je zelfs spreken van een 'vroege periode' (t/m Firebird) en een 'late periode' (vanaf Night). Er zijn wel gelijkenissen tussen de twee periodes, maar hun benadering is veranderd.
Had nog al eens gelezen dat Night een logische opvolger was van Firebird, maar ik zie/hoor het niet. |
|
| Naar boven |
|
 |
Brunniepoo Prog priest
|
Geplaatst: wo mrt 31, 2010 8:10 pm Onderwerp: |
|
|
| Buso schreef: |
Had nog al eens gelezen dat Night een logische opvolger was van Firebird, maar ik zie/hoor het niet. |
Same here... |
|
| Naar boven |
|
 |
|